Logo tasarım mı yaptıracaksınız?

kurumsal logo tasarımı

Logo nedir? Lügat medlulı olarak esas katlığı dilimizde amblem olan, bir kârin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak kârletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı kâri sembolize edebileceği üzere, markanın kendi medlulı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara mevla olur.

Sorusu sorulduğunda sözcük medlulının dışında, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan zat veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Başka taraftan logo dizayn çhileışmasını meydana getirecek zat veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, kârletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.

Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkârtirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler dâhilin henüz çok yeğleme edilebilir. Birlik bir sektörde çalışkanlık gösteren kârletmelerin umumiyetle logoları dalü simgeleme paha. Ama takkadak çokça dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda çıkarmak imkansızdır.

Logo ne kâre yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan harbiden bellik olmaları kıl payı imkansızdır.

Bu sebeple kârletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çhileışması ile başlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayan kâraretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Sade, kolaylık anlaşılır, hatırlanması kolaylık, olanaklı olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Değişik firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu ziyan verir.

Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine elverişli olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin kenarıteselsül lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir dahi sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma dâhilin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için vukuf sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu vukuf çok önemlidir.

kurumsal logo tasarımı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.